Strateg Ograska

No dej.


#1 2014-01-30 00:29:38

Ograsek

Administrator

Zarejestrowany: 2014-01-29
Posty: 17
Punktów :   

Magia

http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2013/004/4/6/ancient_altar_by_nele_diel-d5qdi1w.jpg



Magia istnieje w Tivarze praktycznie od początków świata. Różne ludy odkryły różne jej gałęzie i nauczyły się ją stosować i używać do własnych celów. Magię zawsze możemy podzielić na dwa rodzaje, nieważne jak je nazwiemy - magię rytualną, która posiada ogromne pole działania a najpotężniejsze zaklęcia z tej dziedziny potrafią zmieniać krajobraz całych krain. Należy jednak pamiętać, że jak sama nazwa mówi, jest to rytuał. A rytuały są po pierwsze bardzo kosztowne, po drugie należy wiedzieć jak je przeprowadzić a po trzecie należy posiadać kogoś kto byłby w stanie je przeprowadzić. Drugi typ magii to tak zwana magia osobista bądź praktyczna. Korzystają z niej czarodzieje, magowie, szamani znachorzy, czarownicy, wiedźmy czy jak jeszcze użytkowników mocy magicznych możemy nazwać. Magia praktyczna nie jest zbyt skomplikowana, ale jak łatwo można się domyślić, jej zasięg jest niezbyt wielki. Magia praktyczna nie wymaga też skomplikowanych rytuałów. W zasadzie większość zaklęć z magii praktycznej w ogóle nie wymaga rytuałów. Dobrym przykładem będą tutaj popularne wśród magów-bandytów kule ognia. Każda nacja w Tivarze ma prawo podczas rekrutacji określić swoje sposoby korzystania z magii oraz opisać w jakiej sferze (to jest natura, psionika, inne żywioły, etc etc) ta magia najbardziej oddziałuje. Należy też pamiętać że skuteczność naszej magii w starciu z czarami nieprzyjaciela ocenia Mistrz Gry! Cywilizacje bezpośrednio wywodzące się od Dominium nie mają możliwości posługiwania się 'nową' magią i muszą posługiwać się szkołą magii opracowaną przez swoich przodków.


http://bankfotek.pl/image/1484540.jpeg




Magia Dominium wykształciła się w momencie rozpoczęcia ekspansji jego ekspansji na cały Tivar. Nie była to magia związana z żadnym konkretnym żywiołem. Była to raczej magia skoncentrowana wokół siły umysłu i żelaznej woli użytkownika. Użytkownicy magii w cywilizacjach bezpośrednio wywodzących się od Dominium nazywani są hierofantami. Władcy Dominium nie potrzebowali żadnego innego rodzaju magii, jak takiego który pozwoliłby utrwalić im ich władzę i tworzyć takie konstrukty, o których nikomu się nie śniło. Toteż hierofanci znani są z magicznego rzeźbienia krajobrazów, magicznego tworzenia budowli (malutki domek wymaga mało czasu i zaledwie jednego hierofanty, z kolei większe i ambitniejsze twory są nieco bardziej wymagające..) czy sztucznych, pół-inteligentnych konstruktów wytapianych z różnych metali. Owe konstrukty mogły mieć dowolne wymiary i mogły zostać nauczone wykonywania dowolnej mechanicznej czynności. Niektóre z tych konstruktów do dnia dzisiejszego patrolują ruiny starożytnych miast bądź pracują w opuszczonych kopalniach.. Warto też zauważyć że hierofanci nauczyli się magicznie uzdatniać przedmioty - ulepszone przez nich pancerze były trwalsze i bardziej odporne a miecze ostrzejsze. Według podań ludowych, zachowanych wśród potomków Dominium, dawni mieszkańcy tej starożytnej cywilizacji znali jakiś sposób na drastyczne wzmocnienie mocy wszystkich hierofantów znajdujących się na danym obszarze. Jednak wiedza na temat tej sztuczki nie zachowała się do dnia dzisiejszego. A przynajmniej nie udało się jej jeszcze odkryć..

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wonderlife.pun.pl www.ldsilk.pun.pl www.ur-rolnictwo.pun.pl www.is3.pun.pl www.firataleague.pun.pl